Saturday 25 January 2014

setiap yang berlaku ada hikmahnya :)

assalamualaikum dan salam sejahtera. Okay sebenarnya aku dah lama tak buka blog nie tapi malam nie terdetik hati nak berkongsi cerita pasal kehidupan aku . btw happy new year 2014 guys . 
hmmm terlalu banyak kenangan pada tahun yang sebelum ni , takpe lah yang penting life must go on kan ? 
let's begin . . 
entah kenapa aku rasa rindu sangat dekat seseorang , seseorang yang sudah takkan dapat jadi milik aku lagi . Susah bagi aku untuk lupakan seseorang yang pernah bertakhta di hati kita selama bertahun bukan ? macam-macam aku lalui untuk lupakannya namun payah sangat . semakin aku lupakan dia semakin kuat rindu aku dekat dia , tapi aku tak nak jadi bodoh , aku rasa tak berguna sangat apabila mengingati seseorang yang sudah pun lupakan kita . lagi bertambah sedih bila melihat si dia telah pun dimiliki oleh yang lain . Aku hanya mampu berdoa supaya aku dapat lupakan dia dan aku dapat kebahagiaan di sebalik hikmah yang berlaku sekarang ini . Sudah sebulan berlalu , hati dan fikiran aku asyik fokuskan pada dia sahaja , ohhh begini rupanya jadi seorang wanita yang lemah dan tidak ego . Aku cuma mampu berpura-pura di depan orang ramai yang aku okay dan gembira tanpa seseorang yang pernah aku sayang selama ini . Sejak kehilangannya , hidup aku terus berubah . itu baru kehilangan orang baru yang kita sayang , yang pernah menabur janji untuk sehidup semati . bagaimana pula apabila kehilangan keluarga yang pernah menjaga, mendidik kita tanpa penat dan lelah dan keluh kesah sehingga menjadikan kita sebagai manusia yang berguna dan berjasa suatu hari nanti?
Aku harap apa yang aku alami sekarang akan berakhir . tak sanggup lagi aku menahan kepedihan dan kesakitan bila mengingati si dia . Memang aku berharap untuk dia kembali , tapi itu cuma angan-angan yang takkan pernah tercapai :( mmg aku rindukan kau , tapi apakan daya aku sudah tidak berguna . Aku tahu apa yang berlaku sekarang ni mesti ada hikmah di sebaliknya. Aku berserah kepadaMu . 

No comments:

Post a Comment