Saturday 28 September 2013

please stay strong . .

helloooo my dear diaries , how are youu ? what ? very well ? oh thank god , Alhamdulillah sihat . hehe semoga sihat selalu lah yer supaya aku boleh cerita dekat kau . hehe (mukadimah gila)
hmmmm kali ini , bukanlah cerita yang agak suka citakan la jugak , sedikit menduka citakan . Pada mulanya memang aku gembira dan berasa senang dengan hidupku yang sekarang , tapi hakikatnya , ianya sukar . Malah makin sukar , sulit dan sewaktu dengannya lah . Aku harap aku tabah je , aku kuat , aku mampu harungi liku-liku kehidupan ni dengan hati yang tenang dan fikiran yang positif . Memang bukan senang nak belajar dengan dunia yang baru , pelajaran yang baru , mungkin memakan masa yang lama , mungkin juga sebenarnya tidak sesuai dengan kita . Apa yang pasti Tuhan tidak menguji makhluknya melampaui diri mereka .

Apa yang aku rasa sukar sangat aku berasa tertekan sejak kebelakangan ni . yaa , mungkin salah diri sendiri , aku malas , aku terlalu berseronok dengan teknologi sekarang ni dengan laman sosial nya , semua tu halangan bagi aku untuk tumpukan kepada pelajaran dan dapatkan masa depan yang lebih baik bukan kehidupan yang sama . hmmm sampai bila abah kena kerja , kerja dan kerja . Aku kesian . Aku tak sanggup lagi dia bekerja dengan keadaan umur yang sudah lanjut . Sungguh aku tak sabar habiskan pelajaran aku untuk dapatkan pekerjaan yang bagus . Aku tahu banyak tekanan yang aku dapat , mungkin Allah sengaja nak menguji ketabahan dan keimanan aku . Tabahkan lah aku Ya Allah . . aku harap aku mampu lawan dan tahan walau sakit sekalipun , aku tanak hampakan harapan kedua ibu bapa ku . . .

hmmm u_u

No comments:

Post a Comment